У 2021 році Центром моніторингу якості освіти спільно з кафедрою філософії було проведено опитування серед випускників освітньо-наукової програми "Теоретична та практична філософія" другого (магістерського) рівня НПУ імені М.П. Драгоманова.

   В ході опитування майже 67% респондентів зазначили, що знань і компетенцій, отриманих в університеті, цілком достатньо для подальшого кар’єрного зростання. Інша частина зазначають про необхідність отримання додаткових знань та навичок. 96% випускників зазначили, що по завершенню навчання вони самостійно влаштовувалися на роботу (при чому майже 32 % випускників працюють за спорідненим фахом), без звернення до відділу працевлаштування університету. Також випускники погоджуються з тим, що освітній процес на програмі забезпечують справжні професіонали своєї справи. Ознайомитися зі звітом та результатами опитування.

   Щодо зауваг та порад. На думку випускників у ОНП «Теоретична та практична філософія» варто додати дисципліни які б забезпечували мовну підготовленість в межах спеціалізації, а також дисципліни пов’язані з менеджментом в сфері освіти/науки, науковою мобільністю, більшесучасної філософії, сучасної філософії свідомості більше практичних предметів, а не теорії, поглиблити викладання класичної філософії, класичних мов, великий курс герменевтики, філософську антропологію, історію філософії ХХ -ХХІ ст., розширений курс риторики, ораторське мистецтво (практика), курс з написання тексті (написання тез, промов, статей), журналістику, методологію теорії комунікації, більше історичних (Всесвітня історія, історія наук (природничих, гуманітарних), історія мистецтва) та психологічних дисциплін, давньогрецьку мову, латину, літературу (теорія та історія), мовознавство, вищу математику, фізику, патопсихологія, психотерапію, біологію, поглиблене вивчення іноземної мови, відмовитися від строгого історичного підходу в побудові програми з філософії (якщо це не історія філософії), на користь проблемного підходу, більшити кількість авторських курсів з філософії за вибором студента тощо.

   Звіт по опитуванню науково-педагогічних працівників кафедри філософії історико-філософського факультету щодо освітньо-наукової "Теоретична та практична філософія" другого (магістерського) рівня освіти.

   Центром моніторингу якості освіти було проведено опитування серед науково-педагогічних працівників кафедри філософії історико-філософського факультету щодо ОП "Теоретична та практична філософія" ОР Магістр. В обговоренні взяли участь викладачі, що забезпечують освітній процес в магістрантів. В опитуванні викладачі вказали, що за час проведення дистанційного навчання застосовують різні онлайн-платформи для проведення занять, зокрема такі як Google Meet, Moodle, Zoom, Курсера. В формуванні системи критеріїв оцінювання та методів формування матеріалів - 75% враховують думку здобувачів овсіти (25% частково). 87,5% опитуваних повністю дотримуються принципів академічної доброчесності в процесі викладацької та наукової роботи і керуються цим принципом. А 50% викладачів вважають, що здобувачі освіти повністю дотримуються принципів академічної доброчесності. 87,5% опитуваних вважають, що сучасний ринок праці потребує фахівців, які навчаються за освітньо-науковою програмою "Теоретична та практична філософія".   

   З-поміж проблем з якими стикаються педагогічні та науково-педагогічні працівники під час освітнього процесу є насамперед недостатність технічного забезпечення або недостатній його рівень. А основними рекомендаціями, які зазначили викладачі є ревізія освітніх компонент, що вивччаються на освітньо-науковій програмі (наприклад, введення таких компонент як "Філософія комунікації", "Сучасна філософія науки" тощо). Більш детально зі звітом та результатами опитування можна ознайомитися тут

 

   Шановні колеги, пропонуємо Вашій увазі звіт про опитування здобувачів вищої освіти щодо якості освітньо-наукової програми "Теоретична та практична філософія" (освітній рівень магістр)

   У 2021 році було проведено опитування серед здобувачів освіти, які навчаються на освітньо-науковій програмі «Теоретична та практична філософія», щодо якості надання освітніх послуг. За результатами опитування 50% опитаних надають перевагу змішаній формі навчання, а 37,5% - дистанційній і 12,5% - виключно аудиторній. З-поміж опитуваних здобувачів освіти майже 90% погоджуються з тим, що в межах ОНП діє прозора та об'єктивна система оцінювання та контролю, а оцінювання освітніх компонент є об'єктивним. Переважна більшість респондентів підтверджують те, що вони ознайомлені з процедурами вибору дисциплін вибіркового блоку, вони задоволені рівнем та повнотою реалізації дисциплін нормативного циклу; знають яким чином в університеті впроваджуються принципи академічної доброчесності, де та як відбуваються консультації (наприклад, на предмет вирішення конфліктних ситуацій чи психологічна допомога тощо), а рівень практичної підготовки на програмі визнають як належний. 

   З-поміж недоліків, які виступають пропозиціями задля покращення критеріїв за якими функціонує ОНП "Теоретична та практична філософія" варто відмітити міжнародну академічну мобільність. Внутрішня академічна мобільність реалізується на високому рівні: 100% здобувачів освіти магістерського рівня приймають участь у студентських науково-практичних конференціях, які проводяться (переважно) зі ЗВО, які виступають партнерами кафедри філософії. Щодо міжнародної академічної мобільності, то вона ще потребує подальшої роботи. Хоча, варто відмітити, що магістранти долучаються до роботи в міжнародних наукових конференціях та навіть мають публікації за їх результатами: https://kf.ffs.npu.edu.ua/index.php/student/mahistr/naukova-diialnist

   Більш детально ознайомитися з результатами опитування здобувачів освіти другого (магістерського) рівня ОНП "Теоретична та практична філософія" можна тут.

 

   Звіт про проведення опитування з-поміж роботодавців щодо якості ОНП "Теоретична та практична філософія" освітнього рівня "Магістр". З метою удосконалення організації освітнього процесу, фахової підготовки здобувачів освіти в Університеті Центром моніторингу якості освіти було проведено опитування роботодавців щодо якості ОНП «Теоретична та практична філософія» ОР Магістр. В опитуванні взяли участь 3 роботодавці (Інститут філософії ім. Г. Сковороди НАН України, Комітет з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України, ТОВ «Техномап»).

   Варто відмітити, що 100% опитуваних роботодавців підтверджують те, що ОНП "Теоретична та практична філософія" цілком відповідає вимогам ринку праці. Майже 67% роботодавців приходять висновку, що здобувачі освіти, які завершуть навчання за цією освітньою програмою в подальшому не потребують додаткових професійних навчальних програм аби бути висококваліфікованим фахівцем. Також 100% респондентів вважають, що сучасний ринок праці потребує фахівців саме такого кшталту як ті, що навчаються за освітньою програмою "Теоретична та практична філософія".

   З-поміж побажань, які наявні у роботодавців, слід відмітити необхідність введення додаткових освітніх компонент, таких як: "Теорія комунікації", "Феноменологія", "Історія етики", "Моральна філософія", "Історія сучасної філософії", "Комунікативна етика". Як бачимо, роботодавці звернули увагу на ті освітні компоненти, які дозволяють здобувачеві освіти посилити свої особистісні якості, комунікативну здібність (що власне є актуальною вимогою нашого сьогодення) та бути обізнаними в сучасних філософських трендах.

   Детальніше ознайомитися з висновками роботодавців по та їх оцінкою освітньо-наукової програми "Теоретична та практична філософія" за якою здобувають освіту магістранти, можна тут

Магістерське дослідження, як і будь-яке інше навчально-наукове дослідження, має відповідні академічні вимоги. Для розуміння процедури створення магістерського проєкту професори кафедри філософії - Мозгова Наталія Григорівна та Немчинов Ігор Геннадієвич, розробили "Методичні рекомендації щодо виконання та захисту магістерської роботи".

Ознайомитися з рекомендаціями.