Кафедра філософії є місцем професійного зростання освітян! З одного боку, викладачі, що забезпечують освітній процес за освітньо-науковою програмою 033 «Філософія» для третього рівня освіти (доктор філософії), підтримують та долучаються до програм пропонованих університетом, а з іншого, будучи представниками університетської спільноти, прагнуть розвивати власні професійні навички та методики викладання завдяки особистим науковим пошукам.

   Так, на рівні Університету провадиться політика безперервного професійного розвитку та необхідність постійного професійного вдосконалення, що регулюється; «Положенням про організацію освітнього процесу в НПУ ім. М.П. Драгоманова» (від 31 жовтня 2019 р., протокол №4: https://npu.edu.ua/images/NMC/Polozhenia/%D0%9E%D1%81%D1%82_%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B6_%D0%BF%D1%80%D0%BE_%D0%BE%D1%80%D0%B3%D0%B0%D0%BD_%D0%9E%D0%9F_%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BA%D0%B8.pdf) , що регулює право на академічну мобільність для провадження професійної діяльності, на підвищення свого професійного рівня, на підвищення кваліфікації та стажування не рідше одного разу на п’ять років (п. 9.6.3. «Права науково-педагогічних, наукових і педагогічних працівників»); «Положенням про планування та облік основних видів роботи професорсько-викладацького складу НПУ імені М.П. Драгоманова» (від 25 червня 2015 р., протокол №11: https://npu.edu.ua/images/file/nmc/poloj_plan_navantaj__2015.PDF) та в якому йдеться про необхідність виконання та вдосконалення основних видів навчальної, методичної, наукової й організаційної роботи професорсько-викладацького складу університету; «Положенням про підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників НПУ ім. М.П. Драгоманова» (від 25 червня 2020 р., протокол №11: https://npu.edu.ua/images/NMC/Polozhenia/%D0%9E%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B8.pdf) за яким визначаються необхідність постійного професійного розвитку з метою забезпечення якості освіти та необхідність підвищення кваліфікації у відповідності до державної політики; «Положенням про внутрішню систему забезпечення якості вищої освіти в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова» (від 31 жовтня 2019 р., протокол №4: https://fpgoe.npu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/02/B0.pdf) за яким відбувається моніторинг рівня професіоналізму викладачів, а також визначаються необхідні ресурси для організації освітнього процесу та його удосконалення. Так, у відповідності до п.4 4. «Забезпечення якості кваліфікації науково-педагогічних працівників» Центром моніторингу якості освіти НПУ ім. М.П. Драгоманова відбуваються (у визначені положенням терміни), рейтингові оцінювання діяльності викладачів кафедр, факультетів, що підкріплюється «Положенням про рейтингове оцінювання діяльності науково-педагогічних працівників та структурних підрозділів Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова» (від 23 травня 2017 р, протокол №11: https://fpgoe.npu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/02/Polozhennya_pro_reytyngove_otsinyuvannya.pdf) та «Положенням про атестацію педагогічних працівників Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова» (від 17 травня 2018 р., протокол №13: https://npu.edu.ua/images/NMC/Polozhenia/17.05.18_New_%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B6_%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%82_%D0%9F%D0%9F_%D0%9D%D0%9F%D0%A3.pdf). Результати оцінювання науково-педагогічних і педагогічних працівників закладу вищої освіти оприлюднюються щорічно на офіційному веб-сайті Університету. Також, моніторинг рівня професіоналізму визначається черговою атестація педагогічних працівників Університету, що здійснюється раз на 5 років з метою визначення відповідності кваліфікації педагогічного працівника займаній посаді.

  Університет всіляко сприяє професійному розвитку викладачів через систему підвищенню кваліфікації/стажування. В свою чергу, стажування передбачає формування і закріплення на практиці професійних компетентностей з одного аспекту однієї теоретичної або прикладної галузі фахових знань, здобутих у результаті теоретичної підготовки, щодо виконання завдань і обов'язків на займаній посаді, вивчення передового досвіду, формування особистісних якостей для виконання професійних завдань на новому, більш високому якісному рівні в межах певної спеціальності. Саме тому в «Положенні про внутрішню систему забезпечення якості вищої освіти в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова» встановлено, що викладачі повинні не менше ніж 1 раз на 5 років проходити стажування на базі закладу освіти, який відповідає рівню кваліфікації педагогічного/науково-педагогічного працівника. Основними видами підвищення кваліфікації, які підтримуються та визнаються Університетом є:навчання за програмою підвищення кваліфікації; стажування; участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо; участь у програмах академічної мобільності, наукове стажування; самоосвіта, здобуття наукового ступеня.

   Заходи спрямовані на підвищення фахової компетенції викладачів на рівні Університету, до участі та проведення в яких долучилися викладачі, що забезпечують освітній процес ОНП 033 «Філософія» третього рівня освіти (доктор філософії) та які сприяли професійному зростанню, варто виокремити наступні: Всеукраїнський круглий стіл «Ціннісні виміри сталого розвитку в умовах диджитацізації» 10 вересня 2021 р.: http://evdisd.info/uk/materials/article/368/. Метою круглого столу було – об’єднання зусиль науковців, філософів та практиків щодо осмислення та обміну досвідом, визначення перспектив розвитку соціальної згуртованості суспільства в умовах зростання його віртуалізації, розгляду Цілей сталого розвитку, змін у інформаційних та соціокультурних технологіях; Міжнародна науково-практична конференція «Українська освіта: аксіологія європейського вибору» для студентів, здобувачів, молодих учених, аспірантів, докторантів, дослідників, викладачів, представників громадянського суспільства, та проходила 21–22 жовтня 2021 року: http://evdisd.info/uk/materials/video/401/. Конференція проводилася в рамках імплементації проєкту напряму Жана Монне «Європейські цінності різноманіття та інклюзії для сталого ровзитку» Erasmus+ Jean Monnet Project «European values of diversity and inclusion for sustainable development» (EVDISD) та у співпраці з проєктами – Кафедра Жана Монне «Соціальні та культурні аспекти Європейських Студій» (SCAES). Також у воркшопі відбувається кооперація з проєктом Еразмус+напряму Жана Монне Кафедра «EU Climate Leadership». Конференція здійснювалася за підтримки Національного Еразмус+ офісу в Україні (Проєкт ЄС). В організації та проведенні Конференції взяли активну участь наступні викладачі, що входять до складу групи забезпечення освітнього процесу ОНП 033 «Філософія» третього рівня (доктор філософії): Нестерова Марія Олександрівна – керівник проєктів Жана Монне Еразмус+, професор кафедри менеджменту та інноваційних технологій соціокультурної діяльності НПУ імені М.П. Драгоманова – модератор; Яценко Олена Дмитрівна – доцент кафедри менеджменту та інноваційних технологій соціокультурної діяльності, заступник декана історико-філософського факультету НПУ імені М.П. Драгоманова; Круглий стіл присвячений 75-річчю ЮНЕСКО «Розвиток миру через освіту, науку та культуру», 07 грудня 2021 р.: https://m.facebook.com/pages/category/Government-Organization/ukraine.unesco/posts/?locale2=de_DE. Свириденко Денис Борисович, доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри ЮНЕСКО з наукової освіти, який є одним з викладачів групи забезпечення освітнього процесу ОНП 033 «Філософія» третього рівня (доктор філософії) виступив одним з організаторів даного заходу. Міжнародна науково-практична конференція «Європейські практики міжкультурного діалогу в освіті» для студентів, здобувачів, молодих вчених, аспірантів, докторантів, дослідників, викладачів, представників професійних спільнот та громадянського суспільства, 15 – 16 грудня 2021 року: http://evdisd.info/uk/materials/article/450/. Конференція відбулася за участі представників наступних установ: Українська асоціація дослідників європейських цінностей в освіті (AREVE), Факультет педагогічних наук DISFOR – Університет Генуї (Італія), Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Національний університет біоресурсів і природокористування України, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Б. Хмельницького, Навчально-реабілітаційний заклад вищої освіти «Кам’янець-Подільський державний інститут»; Міжнародна зимова школа «Соціальні вимірі європейські студії» для бакалаврів, магістрів,  аспірантів, докторантів, дослідників, викладачів: 17-21 січня 2022 року: https://nubip.edu.ua/node/103670. Зимова школа проводилася в рамках імплементації проєкту Кафедра Жана Монне «Соціальні та культурні аспекти Європейських Студій»(SCAES). В якості спікерів, у роботі взяли участь наступні викладачі, що входять до групи забезпечення: Нестерова М.О. (керівник проєктів Жана Монне Еразмус+, професор кафедри менеджменту та інноваційних технологій соціокультурної діяльності) спікер інтенсиву «Європейська політика соціальної згуртованості» та Яценко О.Д. (доцент кафедри менеджменту та інноваційних технологій соціокультурної діяльності, заступник декана історико-філософського факультету) тьютор майстер класу по роботі з курсом «Європейські політики соціальних інновацій в освіті», а також до роботи в Зимовій школі долучилися – д.філос.н., професор – Мозгова Н.Г. та к.філос.н., доцент кафедри філософії – Гончаренко К.С.

   Також, задля підвищення фахової кваліфікації, викладачі кафедри філософії, які входять до групи забезпечення освітнього процесу ОНП 033 «Філософія» третього рівня (доктор філософії) – д. філос.н., професор – Мозгова Н.Г., к.філос.н., доцент – Матюшко Б.К., к.філос.н., доцент кафедри філософії – Гончаренко К.С. взяли участь у міжнародній конференції - V International Conference «Mental Health: global challenges of XXI century» (October 21-23 2021, Italy, Sicily).

   На рівні кафедри філософії професійний розвиток викладачів, що забезпечують освітній процес за ОНП 033 «Філософія» здобувачів третього рівня (доктор філософії), з одного боку, ініційовано роботою завідувача кафедри – д.філос.н., професора – Мозгової Наталії Григорівні, яка постійно налагоджує співпрацю з різними освітніми установами для посилення кваліфікації викладацького складу та обміну досвідом, з іншого, особистими професійними/науковими пошуками самих викладачів.

  Відтак, з ініціативи завідувача кафедри за попередній період було укладено угоди: Угода про стажування (підвищення кваліфікації) науково-педагогічних працівників між Національним педагогічним університетом імені М.П. Драгоманова та Тернопільським національним педагогічним університетом імені Володимира Гнатюка (діє від 5 квітня 2021 р.); Угоду про стажування (підвищення кваліфікації) науково-педагогічних працівників між Національним педагогічним університетом імені М.П. Драгоманова та Національним транспортним університетом (діє від 17 березня 2021 р.) – ознайомитися з угодами можна за посиланням: https://kf.ffs.npu.edu.ua/index.php/aspirant/39-akademichna-mobilnist-ta-dohovory-pro-spivpratsiu. Відповідно сама кафедра філософії виступає місцем, яке забезпечує підвищення кваліфікації педагогічним, науково-педагогічним працівникам з інших ЗМО. Відтак за останній час на кафедрі проходили підвищення кваліфікації: Білецька Лілія Віталіївна – ст.викладач кафедри філософії, біоетики та історії медицини НМУ імені О.О. Богомольця (02 лютого по 16 березня 2021 р.); Вячеславова Олена Володимирівна – доцент кафедри філософії, біоетики та історії медицини НМУ імені О.О. Богомольця (02 лютого по 16 березня 2021 р.); Турчин Марина Яремівна – доцент кафедри філософії, біоетики та історії медицини НМУ імені О.О. Богомольця (02 лютого по 16 березня 2021 р.); Голотін Сергій Іванович – доцент Відокремленого структурного підрозділу «Фаховий коледж інформаційних систем і технологій ДВНЗ Київського економічного університету ім. В. Гетьмана (10 березня – 23 квітня 2021 р.); Поперечна Галина Анатоліївна – доцент кафедри філософії та суспільних наук Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (8 квітня – 21 травня 2021 р.); Кравченко Петро Анатолійович – професор кафедри філософії, декан факультету історії та географії Полтавського національного педагогічного університету ім. В.Г. Короленка (01 листопада – 21 грудня 2021 р.). Також, кафедра філософії виступає співорганізатором наукових подій (конференції, круглі столи, читання тощо), що теж спрямовано на підвищення рівня наукової та фахової компетенції викладача. За останній період спільно з кафедрами інших ЗВО було проведено низку заходів до участі в яких долучилися і викладачі кафедри філософії. Ознайомитися з науковими заходами в яких кафедра філософії виступила співорганізатором можна за покликанням: https://kf.ffs.npu.edu.ua/index.php/aspirant/63-spivpratsia-z-robotodavtsiamy-iak-zaporuka-otrymannia-neobkhidnykh-praktychnykh-navychok-dlia-podalshoi-profesiinoi-diialnosti-zdobuvachiv-osvity .

  Викладачі кафедри філософії, у відповідності до вимог про підвищення кваліфікації, регулярно проходять наукові стажування у закладах вищої освіти, таких як: Інститут філософії ім. Григорія Сковороди, КНУ ім. Т. Шевченка, Київський політехнічний інститут ім. Сікорського, НМУ ім. Богомольця та ін. Відповідно на кожен рік складаються плани підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу (План підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу історико-філософського факультету кафедра філософії на 2020/2021 н.р., на 2021/2022 н.р., 2022/2023 н.р.). За результати стажування викладачі отримують сертифікат чи довідку про підвищення кваліфікації, яка є дійсною 5 років.

   З власної ініціативи, наукових інтересів та творчих пошуків викладачі кафедри філософії проходять міжнародні стажування/підвищення кваліфікації в зарубіжних ЗВО. Так, у 2021 р. д.філос.н., професор – Мозгова Наталія Григорівна проходила міжнародне стажування у Литві: Certificate «Philosophy of science in the twentieth and twenty-first centuries» at the University of Vilnius (Vilnius Lithuania), стажування відбувалося з 29 вересня по 5 листопада 2021 р. (https://kf.ffs.npu.edu.ua/index.php/naukovo-doslidna-robota/38-mizhnarodne-stazhuvannia-mozhova-nh); к.філос.н., доцент кафедри філософії – Гончаренко Катерина Сергіївна проходила стажування у Чехії та Латвії: Certificate – «Teory and practice of scientific and pedagogical approaches in education», from March 29, 2021 until April 29, 2021 (Latvia-2021); міжнародне стажування – (2 жовтня-21 листопада 2021 р., Чехія) - Certificate – «Postmodern philosophy and postmodern culture»: (https://kf.ffs.npu.edu.ua/index.php/naukovo-doslidna-robota). Варто відмітити, що стажування Мозгової Наталії Григорівни, як і Гончаренко Катерини Сергіївни було спрямоване на поглиблення фахової компетенції тих освітніх компонент, які вони забезпечують. Відтак, всі модулі програми стажування складали специфічні блоки, що мають безпосередній зв'язок з: «Філософія науки» (Мозгова Н.Г.), «Постмодерністські візії людини і суспільства» (Гончаренко К.С.).

   Також, на кафедрі філософії, особливо з моменту змішаного, дистанційного навчання інтенсифікувалося проведення міні-тренінгів та консультацій по роботі з технічними засобами в освітньому процесі, зокрема по роботі в системі Moodle та по роботі з платформами, які дозволяють забезпечувати освітній процес дистанційно Zoom, Meet, Teams тощо за сприяння Мозгової Наталії Григорівни та за участю Гончаренко К.С., яка забезпечує консультаційну та тренінгову складову технічного/програмного удосконалення роботи кафедри (є модератором сайту кафедри, сторінки кафедри в мережі Фейсбук тощо).

   Результати наукових пошуків та наукового вдосконалення викладачів кафедри філософії, також є представленими на Щорічній звітно-науковій конференції викладачів, аспірантів та докторантів: «Єдність навчання і наукових досліджень - головний принцип університету – 2021» (21 травня 2021 р.: https://www.facebook.com/npuchairofphilosophy/photos/a.639626119564877/1623916111135868/).

   Моніторинг рівня професіоналізму викладачів кафедри філософії здійснюється через проведення відкритих занять та відвідування їх членами кафедри з подальшим публічним обговоренням на засіданнях кафедри та написанням Відгуків на проведені заняття. Feedback до відкритої лекції К.С. Гончаренко: «Поетика пост-кінематографу: Тарантіно, Лантімос, Зайдль або Постмодерн в кіно» (https://kf.ffs.npu.edu.ua/index.php/naukovo-doslidna-robota/52-feedback-na-vidkrytu-lektsiiu-honcharenko-ks-poetyka-post-kinematohrafu-tarantino-lantimos-zaidl-abo-postmodern-v-kino); Відгуки на відкриту лекцію Б.К. Матюшка: «Просте судження» (https://kf.ffs.npu.edu.ua/index.php/naukovo-doslidna-robota/56-vidhuky-na-vidkrytu-lektsiiu-bk-matiushka-proste-sudzhennia) та інші відгуки на відкриті лекції викладачів кафедри, які висвітлюються на сайті кафедри та з якими можна ознайомитися – https://kf.ffs.npu.edu.ua: Аналіз відкритого заняття Глушко Т.П.: «Теоретична філософія Арістотеля»; Відгуки на відкриту лекцію Облової Л.А.: «Метафізика тілесності. Онтологічний вимір тіла і плоті». Відкриті зняття проводяться відповідно до сформованого та затвердженого Графіку (наприклад, графік відкритих занять викладачів кафедри філософії на І-й семестр 2021/2021 н.р.: https://kf.ffs.npu.edu.ua/index.php/rozklad-zaniat/28-hrafik-vidkrytykh-zaniat-vykladachiv-kafedry-filosofii-na-i-i-semestr-2021-2021-nr).

   Щодо стимулювання педагогічних та науково педагогічних працівників до їх професійного зростання у фаховій сфері, то на рівні ЗВО це регулюється «Положенням про внутрішню систему забезпечення якості вищої освіти в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова» (від 31 жовтня 2019 р., протокол №4: https://fpgoe.npu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/02/B0.pdf). Нематеріальне стимулювання викладачів здійснюється за рахунок оцінювання діяльності науково-педагогічних працівників Університету, що враховує результати досягнутого рівня кваліфікації навчальної, методичної, науково-дослідної, організаційної роботи та виховної роботи і науково-дослідної роботи студентів. «Головною метою оцінювання є стимулювання викладачів до підвищення свого професійного рівня», йдеться у четвертому розділі Положення. На підставі всебічного комплексного оцінювання педагогічної діяльності, професійної кваліфікації і ділових якостей педагогічних працівників на основі об’єктивних, обґрунтованих критеріїв, за якими визначаються відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації присвоюється кваліфікаційна категорія в Університеті, а також здійснюється атестація педагогічних працівників. Стимулом для фахового розвитку викладача також є: отримання посад, вчених звань, категорії тощо, а також нагород, відзнак, грамот. Наприклад, 4 вересня 2021 р. – Заслужений працівник освіти України, д. філос.н., професор – Мозгова Наталія Григорівна отримала Почесну грамоту Київського міського голови «за багаторічну сумлінну працю, вагомий особистий внесок у розвиток освіти і науки, високий професіоналізм та з нагоди 185-річчя від дня заснування Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова» (https://www.facebook.com/586172044910285/posts/1698591423668336/), а у 2018 році отримала медаль НАПН України "Ушинський К.Д" (посвідчення 1053). Наказом №733-П, від 31.08.2021 р. – викладача кафедри філософії – Гончаренко К.С. було переведено на посаду доцента. У квітні 2021 р., д.філос.н. - Глушко Т. П. було присвоєно вчене звання професора: https://www.facebook.com/586172044910285/posts/1603175403209939/