Відповідно до проєкту Положення "Про Центр моніторингу якості освіти Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова" (від 2020 р.: https://monitoring.npu.edu.ua/images/Nove2021/Proyect_polozhennya_pro_tsentr.pdf) та пунктів Положення 3.5 та 3.6 Центр моніторингу шляхом соціального моніторингу проводить соціологічні опитуваня з-поміж усіх внутрішніх стейкхолдерів (здобувачів освіти, випускників, науково-педагогічних працівників, працедавців тощо), а також вивчає попит на освітні послуги, які пропонує НПУ імені М. П. Драгоманова та вихзначає рівень задоволення якістю наданої освіти випускниками і працедавцями тощо. Згідно даному Положенню освітньо-наукова програма 033 "Філософія" третього освітнього рівня (PhD) також бере участь у моніторингу її випускниками та відповідно регулюється в залежності від їх думки (тобто думка респрндентів-випускників враховується при удосконаленні ОНП). Вашій увазі пропонується аналіз звіту по опитуванню випускників за 2021 р. 

  Моніторинг якості освіти може відбуватися різними шляхами (анкетування, інтерв’ювання, опитування, фокус-груп). Одне з останніх опитувань випускників, які навчалися за освітньою програмою 033 "Філософія" за третім рівнем (доктор філософії), відбувалося шляхом анкетування.  Ознайомитися зі звітом, що було надано Центром моніторингу університету можна тут. Щодо аналітики даного звіту, яка виводиться на основі обговорень (зокрема, на кафедрах на яких здобувачі третього рівня освіти проходять підготовку, а також на засіданнях групи забезпеченя освітнього процесу в аспірантів), то вона грунтується переважно на тих заувагах, які було отримало в результаті опитування.

    

   Насамперед варто завважити, що 100% опитуваних респондентів вважають рівень знань та компетенцій, які можна отримати за час навчання на освітній опрограмі цілком достатнім для того в подальшому влаштуватися на роботу та будувати кар'єру. Навіть за умови, якщо спеціальність, яку отримують здобувачі не відповідає робочому фаху. Переважна більшість респондентів, які наразі є випускниками, успішно захистили своє дисертаційне дослідження - 67%, або ж захист відбуденься найближчим часом - майже 23 % опитуваних. 

   Також з опитування ми бачимо, що всі ті здобувачі, які навчалися за освітньо-науковою програмою 033 "Філософія" дали певні рекомендації щодо можливого покращення ОНП. Відтак, на питання "Які дисципліни, на Вашу думку, варто додати у освітньо-наукову програму, за якою Ви навчалися?", відповідають наступне: "дисципліни, які б покращили академічну мобільність", "щось накшталт "біоетики" та суміжних дисциплін, що вивчають стан сучасної науки", "наукометрія", "академічне письмо" тощо. Зважаючи на ці зауваги слід відмітити, що наразі удоскосконалений навчальний план для здочувачів третього освітного рівня вклає в себе такі дисципліни як: "Антропологічні перспективи науки у ХХІ столітті", що є спрямованою на вивчення стану сучасного наукового знання ("біоетики" в тому числі), "Humanitarian studies: philosophical discourse about culture" дисципліка, яка викладається іноземною мовою та спрямована на те аби посилити складову міжнародної мобільності. Щодо можливості введення "наукометрії", то за оновленим навчальним планом здобувачі освіти мають змогу слухати таку освітньо-наукову компоненту як "Методи планування та обробки наукових досліджень". Щодо інших зауваг, то в подальшому вони будуть враховуватися при розгляді перспективного плану. Також з-поміж відповідей на питання "Які дисципліни, на Вашу думку, варто вилучити з освітньої програми, за якою Ви навчалися?", знаходимо необхідність вилучення з навчального плану "Філософської антропології", оскільки вона вивчається на всіх рівнях здобуття освіти. Дану дисципліну було вилучено, і підставою до цього була саме нормативна вимога про неповторюваність курсів на всіх рівнях здобування освіти. 

 

   В цілому ж, виходячи з опитування випускників, можна прийти висновку, що проектною групою з удосконалення ОНП 033 "Філософія", а також групою забезпечення здобувачів освіти третього (доктор філософії) рівня проводиться дійсно колосальна та стратегічно-вивірена робота, що рухається в правильному напрямку. Підтвердженням цього є, і те ж таки посилення освітніх компонент навчального плану (співзвучне щодо побажань випускників), і те, що навчаючись за ОНП випускники усвідомлюють перспективність подальшого працевлаштування, а на пошук роботи витрачають мінімальну кількість чау (прикладом є 75% опитуваних респондентів).