На навчання для здобуття освітньо-наукового ступеня доктора філософії до НПУ імені М.П.Драгоманова приймаються особи, які здобули освітній ступінь магістра (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста). Громадяни інших держав можуть бути прийняті на підставі договорів, що укладаються з університетом. До вступних іспитів допускаються кандидати, які подали всі необхідні документи, визначені цими правилами, та отримали позитивну оцінку на поданий реферат (публікації) з тематики майбутньої наукової роботи.

 Підготовка фахівців за спеціальністю 033 «Філософія» здійснюється у наукових і навчальних лабораторіях Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, що обладнані за сучасними вимогами.

 Для більш детального ознайомлення з правилаи вступу до аспірантури Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова можна звернувшись до відділу аспірантури НПУ ім. М.П. Драгоманова (безпосередньо), або перейти за покликанням: https://npu.edu.ua/nauka/aspirantura

 З Правилами прийому на навчання до аспірантури (2021 р.) можна ознайомитися на сайті університету: https://npu.edu.ua/nauka/aspirantura#pravyla-pryyomu-na-navchannya-do-aspirantury. З Програмою вступного випробування з "Філософії" для вступників до аспірантури на усі освітньо-наукові програми НПУ імені М.П. Драгоманова можна тут. Програма вступного випробування для вступників на освітньо-наукову програму «Історія філософії» підготовки фахівців PhD (доктор філософії) за спеціальністю 033 «Філософія».  Програма вступного випробування для вступників на освітньо-наукову програму «Філософська антропологія» підготовки фахівців рhD доктор філософії із спеціальності 033 «Філософія».

   БЕЗУГЛИЙ Андрій Андрійович, випускник аспірантури. Тема кандидатської дисертації: "Роль кінематографічної реальності в історії філософського мислення".

Наукові публікації: "Гиперреальная модель кинематографа. Грёзы кинематографа «мимезического транса» про виртуальную реальность". Науковий часопис, серія 7, випуск 41 (54), 121 сторінка, 2019 рік; "Пространство смыслов в документальном кинематографе". Актуальні проблеми держави і права, 2018 рік // Режим доступу: http://dspace.onua.edu.ua/handle/11300/11834; "Розробка філософської проблематики у кінематографі. Досвід Д. Гріффіта, С. Ейзенштейна". Науковий часопис, серія 7, випуск 40 (53), 198 сторінка, 2019 рік; «Просвічуюче буття у кіно: структура режисера» (2017), «Гіперреальна модель кінематографа. Мрії кінематографа “Мімезичного трансу” про віртуальну реальність» (2019), «Коррекция кинематографической реальности в условиях актуализации специальных эффектов» (2021), «Кінематографічна реальність та дозвілля» (2021), Корекція кінематографічної реальності в умовах актуалізації спецефектів // Ідеї. Філософський журнал: міжнародне багатомовне теоретично-наукове застосування. - № 1(17) - 2 (18) червень-листопад, 2021. - С.25 - 31.

Стаття в Scopus: Svitlana Khrypko, Olena Aleksandrova, Olena Ishchuk, Liudmyla Oblova, Olena Pavlovska, Bezuhlyi Andrii. Value Complexity of Virtual Communities and Information Security in the Postmodern World: Semantic Focus and Language // Innovations. International Journal of Computer Science and Network Security, VOL.21 No.12, December 2021.P. 712-718.  URL: http://paper.ijcsns.org/07_book/202112/20211297.pd.

Місце роботи: рекламна агенція NGN. Посада: креативний копірайтер

Пройшов навчання в Телерадіопресінституті та отримав спеціалізацію «Режисер документальних фільмів».

 

    ДОРОФЕЄВА Євгенія Олегівна, випускниця аспірантури. Тема дисертаційного дослідження: "Парадигмальна трансформація наукового етосу як концептуальна основа ядерної безпеки (історико-філософський аналіз)".

Наукові публікації: Дорофеєва Є.О. Еволюція наукового етосу у сфері ядерної та радіаційної безпеки: від некласичної до постнекласичної науки / Є. О. Дорофеєва // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 7. Релігієзнавство. Культурологія. Філософія. – Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2018. – Вип. 39 (52). – С. 173-180;  Дорофеєва Є.О. Трансформація наукового етосу сучасного вченого після аварії на Чорнобильській АЕС / Є. О. Дорофеєва // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 7. Релігієзнавство. Культурологія. Філософія. – Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2019. – Вип. 41 (54). – С. 114-120.

Місце роботи: Державне підприємство «Державний науково-технічний центр з ядерної та радіаційної безпеки»; Громадська організація «Орелі».

Участь в проєктах: 1. Проєкт збереження матеріальної та нематеріальної культурної спадщини Чорнобильського Полісся (з 2019 року); 2. Webinar #8 on “Design & Tools for Engagement: Inspiring Audiences through Visuals, Games and More” in the IAEA Webinar Series on Stakeholder Involvement related to Nuclear Power (2 March 2021). 3. Webinar #7 on “Crisis, Risk & Emergency Communication: Anticipating and Navigating Challenging Circumstances” in the IAEA Webinar Series on Stakeholder Involvement related to Nuclear Power (1 December 2020). 4. Webinar #6 on “Media Relations: Today’s Media Landscape and Communicating Nuclear Power” in the IAEA Webinar Series on Stakeholder Involvement related to Nuclear Power (1 September 2020). 5. Webinar #5 on “Messaging, Storytelling & Plain Language: Telling Your Nuclear Story” in the IAEA Webinar Series on Stakeholder Involvement related to Nuclear Power (2 June 2020). 6. Webinar #4 on “Social Media” in the IAEA Webinar Series on Stakeholder Involvement related to Nuclear Power (3 March 2020). 7. English for media literacy, Prometheus, 2020. 8. SMM-SOS, Serendipity Marketing School, 2020.

  Академічна мобільність аспірантів забезпечується відповідно до підписаних кафедрою філософії, історико-філософським факультетом та Національним педагогічним університетом ім. М.П. Драгоманова угод про співпрацю. Задля реалізації академічної мобільності проводиться ряд міжвузівських заходів, таких як: науково-методологічні семінари, круглі столи, наукові конференції тощо. Наприклад, в межах співпраці кафедри філософії, історико-філософського факультету НПУ ім. М.П. Драгоманова та кафедрою філософії та міжнародної комунікації, гуманітарно-педагогічного факультету НУБіП України, проходив Міжвузівський науково-методологічний семінар аспірантів спеціальності 033 "Філософія" (28 лютого 2020 р.): https://nubip.edu.ua/node/65188; в межах співпраці кафедр філософії НПУ ім. Драгоманова та НАУ для спільної роботи аспірантів, викладачів та молодих вчених відбувалися Філософські читання "Екологічний імператив сучасності у системі людина-природа" (16 листопада 2021 р.) в роботі яких аспіранти кафедри філософії взяли участь: https://nau.edu.ua/ua/event/2021/filosofski-chitannya-ekologichniy-imperativ-suchasnosti-u-sistemi-lyudina-priroda-v-ramkah-tizhnya-filosofii.htmlhttps://kf.ffs.npu.edu.ua/index.php/naukovi-vydannia/59-zbirnyk-naukovykh-prats-ekolohichnyi-imperatyv-suchasnosti-u-systemi-liudyna-pryroda та ін. 

Академічна мобільність регулюється наступними документами: Постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2015 року № 579 "Про затвердження Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність"; Положенням про порядок перезарахування результатів навчання у НПУ імені М.П.Драгоманова для учасників програм академічної мобільності від 26.10.2017; Положенням про академічну мобільність студентів студентів НПУ імені М.П. Драгоманова, від 25.06.2013 р.; Проектом положенням про академічну мобільність для учасників освітнього процесу НПУ імені М.П.Драгоманова, від 24.06.2020 р.  та іншими нормативними матеріалами, ознайомитися з якими можна у Відділі міжнародних зв'язків НПУ ім. М.П. Драгоманова та на сайті університету: https://npu.edu.ua/universytet/mizhnarodne-spivrobitnytstvo/mizhnarodna-akademichna-mobilnist 

Міжнародна мобільність сприяє зростанню освітнього та наукового рівня аспірантів. Міжнародне співробітництво здійснюється відповідно до підписаних історико-філософським факультетом НПУ ім. М.П. Драгоманова міжнародних угод та меморандумів. 

Міжнародні договори про співпрацю та академічну мобільність

УГОДА про співпрацю в галузі науки, освіти і культури між Національним педагогічний університетом імені М.П.Драгоманова в м. Києві (Україна) і Педагогічним університетом ім. Комісії народної освіти в м. Кракові (Польща). Угоду укладено строком на 5 років (діє з 2021 р. по 2026 р.).

УГОДА про співпрацю між Національним педагогічний університетом імені М.П. Драгоманова та Університетом імені Вітаутаса Великого у сфері підготовки педагогічних кадрів вищої кваліфікації (Литва). Угоду укладено строком на 5 років (наразі, угода дійсна до 2022 р.).

AGREEMENT on cooperation National Pedagogical Dragomanov University  and Banat's University of Agricultural Sciences and Veterinary Medicine "King Michael I of Romania" from Timisoara (Балкани). Угоду укладено строком на 5 років (наразі, угода дійсна до 2022 р.).

AGREEMENT on cooperation National Pedagogical Dragomanov University and Vytautas Magnus University (Іспанія). Угоду укладено на 5 років (наразі, угода дійсна до 2022 р.).

MEMORANDUM OF UNDERSTANDING вetween Marmara University, Turkey and The National Pedagogical Dragomanov University, Ukraine (Турція). Угоду укладено строком на 5 років (наразі, угода дійсна до 2023 р.).

УГОДА про співпрацю між Національним педагогічним університетом ім. М.П. Драгоманова та Національним педагогічним університетом імені Абая (Казахстан). Ознайомитися з умовами угоди (1), (2).

Договори про співпрацю (Україна)

Внутрішня академічна мобільність забезпечується відповідно до підписаних кафедрою філософії, історико-філософським факультетом та НПУ ім. М.П. Драгоманова та з іншими кафедрами, інституціями в межах України, угод про співпрацю.

ДОГОВІР про співпрацю між Національним педагогічним університетом імені М.П. Драгоманова та Національним університетом біоресурсів та природокористування України (м.Київ). Укладено терміном на 5 років (діє від 10 вересня 2021 р. до 31 грудня 2026 р.). 

УГОДА про співпрацю між Національним педагогічним університетом ісені М.П. Драгоманова та Національним авіаційним університетом (м.Київ). Укладено терміном на 5 років (діє від 10 вересня 2021 р.).

ДОГОВІР про стажування (підвищення кваліфікації) науково-педагогічних працівників між Національним педагогічним університетом імені М.П. Драгоманова та Тернопільським національним педагогічним університетом імені Володимира Гнатюка (м.Тернопіль). Угоду укладено на 5 років (діє від 5 квітня 2021 р.). - (1), (2).

ДОГОВІР про стажування (підвищення кваліфікації) науково-педагогічних працівників між Національним педагогічним університетом імені М.П. Драгоманова та Національним транспортним університетом (м.Київ). Угоду укладено на 5 років (діє від 17 березня 2021 р.). - (1), (2). 

УГОДА про співпрацю між Полтавським національним педагогічним університетом імені В.Г. Короленка та Національним педагогічним університетом імені М.П. Драгоманова (м.Полтава). Угоду укладено на 5 років (діє від 23 лютого 2021 р.). - (1), (2).

ДОГОВІР про співпрацю між кафедрою філософії, історико-філософського факультету, Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова та кафедрою філософії Національного університету біоресурсів та природокористування України (м.Київ). Договір діє до 31 грудня 2022 р. - (1), (2).

 

Завідувачеві кафедри філософії 

факультету філософії та суспільствознавства

д.філос.наук, професорові

Мозговій Наталії Григорівні

 

Шановна Наталіє Григорівно!

 

   Прийміть величезні слова вдячності від колективу аспірантів першого року навчання. Дякуємо Вам щиро за натхненне та творче ставлення до проведення лекційних занять з курсу “Філософія науки”. Крім лекційних занять окрему подяку висловлюємо за організацію цікавих семінарських занять, що сприяли творчому пошуку вирішення проблем науки. 

Проведена Вами робота з підбору тем реферативного дослідження для кожного аспіранта є вагомим внеском у методичну розробку наших майбутніх кандидатських дисертацій. 

Неможливо оминути увагою організацію кандидатського іспиту, який в умовах карантинних обмежень було проведено дистанційно. Кожен здобувач, який доклав зусиль на семінарах та вчасно здав якісно оформлений реферат, успішно склав іспит. 

 Бажаємо Вам міцного здоров’я, оптимізму, благополуччя та успіхів у Вашій нелегкій, але такій важливій справі! 

 

З повагою, колектив аспірантів 

першого року навчання  2020-2021 н.р.                                                                 

 

 

 

  

"Війни виграють не генерали, а вчителі та священики" Отто фон Бісмарк

   Нещодавно аспіранти першого року навчання успішно склали кандидатський іспит з «Філософії науки», який у них викладався протягом майже року. Курс читала доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри філософії – Мозгова Наталія Григорівна.

Слухачі курсу завжди висловлюють щиру вдячність Наталії Григорівні за професіоналізм, високий рівень викладання предмету, за цікаві дискусії та можливість поглибити свою фаховість.

І це важливо. Адже, не дивлячись на те, яких би змін правила гри не впроваджували у вищу освіту, які б не були чергові європейські стандарти та скількома б реформами не намагалися усунути філософію, вона відстоює своє право на існування і завдяки натхненній роботі професіоналів, які не дозволяють їй вкрай модернізуватись, залишаючи за собою статус науки (якою вона власне була ще за часів давніх греків – наукою наук). І це не заради того аби вона просто існувала. Кожен здобувач вищої освіти засвоївши всі ті освітні компоненти, що забезпечуються освітньою програмою, беззаперечно, в майбутньому, може стати першокласним фахівцем, однак культурною і освіченою (в повному розумінні цього слова) людиною він може стати лише за допомогою дисциплін гуманітарного циклу, з-поміж яких ключове місце посідає філософія. Всі ті, переможні реляції щодо впровадження західних моделей освіти є надто суперечливими, оскільки, з одного боку, досить часто вони не приживаються на вітчизняному грунті, а з іншого,  виступають вбивчою силою всіх тих цінностей, що має нести освіта. Поза так ми маємо змогу спостерігати безрефлексивну орієнтованість на сучасні західні  цінності: споживацтво, мережевість, кліповість мислення тощо.

Наразі ми маємо змогу спостерігати формування надзвичайно шкідливої та вкрай небезпечної тенденції. Рівень культури та освіченості надто швидко знижується, позбавляючи наше суспільство відчуття власної значимості та величі. Для прикладу. Вища освіта, обравши вектор напрямку, наразі крокує шляхом до європейських цінностей, але при цьому знищується і нівелюється все те, що могло б сформувати відчуття причетності до «європейського духу». Ті ж таки філософські дисципліни можуть дати змогу українському студентові відчути, що він є духовним спадкоємцем величної традиції, яка розпочалася у стародавній Греції і визначає характер сучасної європейської цивілізації, яка поважає цю традицію. А так, без відчуття співпричетності до духу Європи всі розмови про вропейські цінності – порожній звук.

Таким же порожнім звуком виявиться і новий проєкт по отриманню  освітнього рівня «доктор філософії PhD» з окремих наук без якісної філософської підготовки. Адже сама ідея «доктора філософії» передбачає, що людина не просто є фахівцем, приміром, з економіки чи з фізики, а те, що вона розуміє філософське підґрунтя відповідних наук і може вирішувати філософські завдання у певній галузі знання. Цілковитою профанацією є той факт, коли справжній «доктор філософії» не знає, чим, власне, є філософія. Відповідно попереднє знання філософії за час отримання наукового ступеню має лише поглиблюватися та посилюватися, вилившись в потужний результат – дослідницьку дисертаційну  роботу. Навіть в Наказі МОН України №584 від 30.04.20 «Про унесення змін до методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів вищої освіти» знаходимо наступне. Розділ ІV Перелік обов’язкових компетентностей випускника, інтегральна компетентність: Доктор філософії: Здатність продукувати нові ідеї, розв'язувати комплексні проблеми у певній галузі професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. Загальні компетентності: Для освітнього рівня доктора філософії/доктора мистецтв перелік загальних компетентностей повинен передбачати: - формування системного наукового/мистецького світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: Для освітнього рівня доктора філософії/доктора мистецтв заплановані стандартом спеціальні (фахові, предметні) компетентності мають забезпечувати здатність до продукування нових ідей і розв’язання комплексних проблем у галузі професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності, а також до застосування сучасних методологій, методів та інструментів педагогічної та наукової (творчої) діяльності за фахом. То можливо варто виконувати ці нормативи?!

І наостанок. Доки ще є справжні фахівці своєї справи, доки є ті, хто розуміють важливість філософії, її ступеневе вивчення, необхідність її посилення та поглиблення на кожному з наукових рівнів – філософія буде залишатися справжньою наукою, яка робить нас співпричетними до європейського наукового дискурсу. Адже саме через посилення значення філософії в системі вищої освіти можна сподіватися на вирішення такого завдання, як підвищення культурного рівня студента, фахівця, Людини!

Кандидат філософських наук, 

викладач кафедри філософії -

Гончаренко Катерина Сергіївна